Bijzondere verhalen

Nieuws

Bijzondere verhalen

Frans Daalmeijer.png

61e jaarabonnement bij Sportfondsenbad Delft

Meneer Daalmeijer mag zich met recht de meest trouwe bezoeker van Sportfondsenbad Delft noemen. Eind 2022 kocht hij namelijk zijn 61e jaarabonnement aan.

De inmiddels 86-jarige meneer Daalmeijer uit Delft komt al meer dan 61 jaar dagelijks baantjes trekken bij Sportfondsen Delft. In 1961 kocht hij daar zijn eerste abonnement, toen voor slechts 30 gulden. Elke dag zorgde hij dat hij al om 7:00 ’s ochtends in het zwembad lag om zo’n 40 à 50 baantjes te trekken nog voordat hij naar zijn werk ging. Inmiddels is hij allang met pensioen en gaat hij iets later naar het zwembad, maar nog steeds komt hij daar elke doordeweekse dag maar liefst 25 baantjes zwemmen. Het liefst zou hij ook in het weekend zwemmen, maar dan is het zwembad het domein van de jonge zwemmers met veel lawaai en speelgoed. Want eigenlijk kan meneer Daalmeijer geen dag zonder zwemmen en zelfs als hij op vakantie gaat, zorgt hij dat hij een hotel mét zwembad heeft.

Gezondheid
Meneer Daalmeijer zwemt niet alleen omdat hij het leuk vindt, maar zeker ook vanwege zijn gezondheid. Hij is namelijk diabetespatiënt, dus vindt hij het extra belangrijk om regelmatig te bewegen en met zwemmen vindt hij het zo fijn dat je al je spieren gebruikt. Als hij maar een dagje overslaat, merkt hij het bovendien meteen aan zijn suikerwaardes.

Schoolzwemmen
Meneer Daalmeijer kent Sportfondsen Delft nog vanuit zijn jeugd, hij kwam er al op jonge leeftijd schoolzwemmen, waar hij aan ‘ouderwetse’ kettingen, zoals dat toen nog gebruikelijk was, leerde zwemmen. En hoewel jaren later Sportfondsen Kerkpolder bij hem om de hoek werd geopend, denkt hij er niet over om ergens anders te zwemmen. Bij Sportfondsen Delft kent iedereen hem en daar hoopt hij nog vele jaren te komen!

U kunt deze inhoud niet zien vanwege de cookievoorkeuren.

Cookies op onze website

Deze website maakt gebruik van cookies om de nodige websitefuncties te bieden. Om de websitenavigatie en jouw online ervaring te verbeteren, websiteverkeer, gebruik en interactie te analyseren en om te helpen bij onze marketing- en advertentie-inspanningen.